Reclamebord

Het maken van reclame is al sinds jaar en dag een van de belangrijkste manieren om klanten naar je winkel toe te krijgen. Als je geen reclame maakt, weten de klanten niet waar je zit en ze komen nu eenmaal niet vanzelf naar je bedrijf toe. Daarom zijn er verschillende manieren ontwikkeld om ervoor te zorgen dat je bedrijf zichtbaar is voor je klanten. Zichtbaarheid is belangrijk als je wilt dat je de producten verkoopt die je aanbiedt. Vroeger was het niet zo belangrijk om ervoor te zorgen dat je zichtbaar was: de klanten kwamen wel naar je toe, omdat ze weinig andere keus hadden. Een kruidenierswinkel had vaak een monopolypositie in een dorp omdat de klanten geen mogelijkheid hadden om elders heen te gaan. Toen de auto echter ook voor het ‘gewone’ volk toegankelijk werd begon er concurrentie te komen tussen verschillende bedrijven. Vanaf dat moment werd het belangrijk om ervoor te zorgen dat men kon zien wat je in de aanbieding had en waar je gevestigd was. Door middel van flyers, advertenties en reclameborden werd er duidelijk gemaakt waarom de consument naar dat bedrijf moest komen en niet naar de concurrent moest gaan. Een reclamebord is een veelzijdig instrument en is vooral in bepaalde situaties en op bepaalde plekken erg functioneel. Een reclamebord kan een tekst bevatten, maar ook een afbeelding. De grote M van Macdonalds is eigenlijk ook een groot reclamebord, terwijl dit alleen een enkele letter bevat. Het is bij een reclamebord belangrijk dat je ofwel een herkenbare afbeelding of vorm laat zien, zoals de grote M, of een duidelijke boodschap overbrengt, zoals een goede aanbieding of de slogan van je bedrijf. Naamsbekendheid is van groot belang als je een goedlopend bedrijf wilt en een reclamebord kan hier bij helpen. Als de consumenten je logo herkennen, zullen ze het associëren met wat je aanbiedt en ook aan je denken als ze op zoek zijn naar iets wat jij toevallig verkoopt. Op deze manier kan een reclamebord zeer effectief zijn om je naamsbekendheid te vergroten.

De verschillende functies van een reclamebord

Als je een reclamebord plaatst, zijn er verschillende dingen van belang. Allereerst is de locatie waar het reclamebord wordt geplaatst belangrijk. Een reclamebord dat ergens staat waar niemand het kan zien heeft bijvoorbeeld weinig zin. Om de grote M van Macdonalds nog maar eens te noemen: deze staat altijd op zo’n plek dat hij vanuit de wijde omtrek te zien is. Het doel hiervan is dat mensen die in de auto op de snelweg rijden, al ver van tevoren zien dat er een Macdonalds in de buurt is en dat ze hiervoor de snelweg af moeten. Dit zorgt ervoor dat je niet alleen de klanten krijgt die weten waar je zit of die toevallig langs komen, maar ook de klanten die op het reclamebord afkomen. Een plek waar veel consumenten het bord kunnen zien is dan ook zeer belangrijk. Een plek langs de snelweg kan bijvoorbeeld handig zijn, maar vooral plekken op grote verkeerskruispunten zijn effectief. Hier staat het verkeer vaak een tijdje stil en zitten de mensen in hun auto’s wat voor zich uit te kijken. Bijna iedereen leest, bewust of onbewust, de reclameborden die langs de weg staan. Een dergelijke plek is dus de perfecte locatie voor een reclamebord. Als je een goede plek gekozen hebt is het nog belangrijk dat je goed nadenkt over wat er op het bord moet staan. Je kunt kiezen voor een simpel maar duidelijk logo, als je al genoeg naamsbekendheid hebt. Dan herkennen de consumenten je logo en associëren ze dit met je bedrijf. Als je echter denkt dat niet iedereen je logo herkent, heeft het reclame maken met je logo weinig zin. Dan moet je ook je bedrijfsnaam vermelden en eventueel een tekst op het reclamebord zetten. Je kunt bijvoorbeeld een aanbieding op het bord zetten of informatie over wat je precies aanbiedt.

Het beste bord voor jouw bedrijf

Als je een goede locatie hebt gevonden om je reclamebord te plaatsen en je hebt bedacht wat er op het bord moet komen te staan, heb je alleen nog het daadwerkelijke reclamebord nodig. Op het internet vind je diverse bedrijven die je hierbij kunnen helpen. Op www.signframing.nl vind je bijvoorbeeld diverse mogelijkheden om zelf een reclamebord te laten maken. Sign Framing is een bedrijf dat is gespecialiseerd in het op maat produceren van reclameobjecten. De aluminium reclameborden zijn heel goed bestand tegen weersinvloeden, zodat de borden lang mooi blijven en niet worden aangetast door vocht. Daarnaast zien ze er representatief uit en zijn de mogelijkheden voor het ontwerpen erg groot. De borden kunnen op verschillende manieren op maat gemaakt worden en je kunt kiezen uit verschillende vormen. Er wordt een standaard rechthoekig frame aangeboden, maar je kunt ook kiezen voor een vierkant, ovaal of rond frame. Daarnaast zijn er nog verschillende mogelijkheden voor zowel tijdelijke als permanente borden. Een tijdelijk reclamebord kan bijvoorbeeld worden gebruikt op beurzen en congressen of in de winkel. Op www.signframing.nl vind je een duidelijk en uitgebreid overzicht van de mogelijkheden. Je kunt kiezen voor een reclameframe, waar een doek tussen gespannen kan worden, maar ook voor een kamerscherm of beursstand. Daarnaast kun je losse spandoeken laten maken, wordt er bewegwijzering ontworpen en kun je lichtbakken laten maken. De mogelijkheden zijn eindeloos en dit alles voor een zacht prijsje. Kijk op www.signframing.nl voor meer informatie en voor manieren om contact op te nemen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn